בלעדיות למתווך: יש או אין צורך?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

יש לך נכס למכירה?

אתה רוצה למכור אותו במסגרת העסקה הכי טובה שהשוק יכול לתת לך? רוב הסיכויים שלבד לא תוכל להשיג עסקה אופטימלית. שירות של חברת תיווך-נדל"ן מקצועית יכול לתת לך ראש שקט לאורך כל הדרך, עד לביצוע העסקה בפועל ולהשיג עבורך את המחיר הכי טוב שהשוק יכול לשלם עבור הנכס שלך. שירות בבלעדיות יכול לעשות את זה ברמה הכי גבוהה.

מה חשוב לדעת לגבי הסכם בלעדיות?

קודם כל, חשוב להבין שבניגוד למה שהרבה אנשים חושבים, הסכם הבלעדיות לא מגביל את בעל הנכס, אלא נותן לו ראש שקט, בידיעה שהמתווך שקיבל לידיו את ניהול שיווק הנכס מחויב לתהליך הרבה יותר מאשר היה מחויב לו ללא הסכם הבלעדיות.

למה? פשוט, כי החוק מחייב מתווך שהחתים בעל נכס על בלעדיות לבצע מהלכים מסוימים לקידום הנכס, מהלכים שהוא לא מחויב להם בהתקשרות שאיננה בלעדיות. בנוסף, המתווך שמקבל את הנכס לשיווק בבלעדיות הרבה יותר מחויב לתהליך ולהצלחת המכירה, מעצם ההסכם ומעצם העובדה שהוא מנהל את התהליך 'אישי צמוד'.

הנה חלק מהפעולות שמבוצעות במסגרת תיווך בלעדיות:

  • פרסום הנכס לפחות בשני ערוצי פרסום.
  • תליית שלט 'למכירה' על הנכס במקום שמאפשר נראות גבוהה.
  • ריכוז מאמץ שיווקי במשך כל תקופת הבלעדיות.
  • קיום שיתופי פעולה עם משרדי תיווך נוספים רלבנטיים, לצורך חשיפת הנכס ללקוחות ממוקדים של קולגות, לשם הגדלת הפוטנציאל לביצוע עסקת המכירה.
  • פרסום הנכס גם באמצעים דיגיטליים ממוענים אישית ללקוחות המשרד, לאלה מבניהם שנתוני הנכס מתאימים לנתוני החיפוש שלהם.
  • המתווך חייב להיות 'גורם יעיל'.
  • ביצוע צילומים איכותיים של הנכס והצגתם בפרסומים השונים.
  • Home staging במידה ואפשר/וכדאי, ניתן לבצע מספר פעולות לשיפור הנראות של הנכס לקראת הצגתו ללקוחות הפוטנציאליים. לדוגמא: צביעה מחדש, ריהוט מחדש, אבזור, יצירת 'אווירה מזמינה' וכך הלאה.
  • תיאום ביקורים בנכס עם לקוחות/קונים פוטנציאליים בצורה אחראית ומסודרת, תוך שמירה על פרטיות ובטחון הנכס.
  • שמירה על תמחור נכון של הנכס ועל הצגתו בפרסומים בשפה אמינה ואחידה.

מתן בלעדיות מאפשר שקט נפשי בתהליך שיווק הנכס עד המכירה בפועל

תחשוב שאתה צריך להתחיל לקבל טלפונים במהלך יום עבודה, לענות למתעניינים לגבי הנכס שלך, לתת מידע, להתעסק עם נתונים ותיאום ביקורים בנכס, להתאים את עצמך ללוחות-זמנים של אנשים אחרים, שחלקם גם בטוח לא יגיעו לפגישה ואפילו לא יודיעו לך על הביטול שלה…זו התעסקות ב'סראוונד', וזה לכשעצמו מצריך משרה מלאה…הסכם בלעדיות בא לפטור אותך מכל הבלגאן הזה, חוסך לך זמן וכסף, משחרר אותך לעיסוקיך השוטפים ומעביר את ה'מושכות' למתווך. אתה כבעל הנכס צריך רק לקבל את הצעות המחיר לקניית הנכס ולהחליט אם הן מתאימות לך או לא, ולאשר את ההצעה הטובה ביותר שהמתווך יעביר אליך.   

מה אומר החוק לגבי הסכם בלעדיות

  • מתן הבלעדיות ותקופתה ייחתמו על מסמך נפרד, כנספח להזמנת שירותי התיווך.
  • תקופת הבלעדיות לא תעלה על שישה חודשים (ניתן להאריך אותה, רק בהסכמת שני הצדדים ובחתימתם הפיזית על הסכמה זו).
  • המתווך מחויב "לבצע פעולות שיווק שמטרתן תיווך במקרקעין".
  • אם בעל הנכס, או מי מטעמו רוצה להציע את הנכס לכל קונה פוטנציאלי באשר הוא, הוא חייב ליידע את המתווך-בבלעדיות על כך, וגם אם בעל הנכס לא ידווח על תהליך כזה, או אפילו על עסקה-בהתהוות שהוא מקדם (מבלי ליידע את המתווך) והתהליך יוביל למכירה, המתווך-בבלעדיות יהיה זכאי למלוא עמלת התיווך.
  • גובה עמלת התיווך כמובן יצוין בהסכם ההתקשרות מראש, לאחר שיוסכם על ידי שני הצדדים.

אם אתה עדיין שואל את עצמך "למה לי לתת את תהליך הטיפול במכירת הנכס רק למשרד אחד?!", זה אומר שעדיין לא הבנת שבלעדיות לא מצרה את האפשרויות שלך, אלא רק מרחיבה אותן. המתווך-בבלעדיות ישתף פעולה עם קולגות ממשרדי-תיווך אחרים, שגם להם יש לקוחות שהנכס שלך עשוי להתאים להם, על מנת להציג את הנכס שלך ללקוחות רלבנטיים ככל שניתן.

מעבר לזה, טיפול של מתווכים 'מכל העיר' בנכס שלך, כשכל אחד מטפל בנכס בצורה אחרת ומציג אותו במחיר שונה, זה תהליך שרק יסב נזק לנכס שלך ועלול אפילו 'לשרוף' אותו בשוק ולמנוע ממך לקבל עבורו את המחיר הטוב ביותר שמתווך-בבלעדיות יכול להשיג עבורך.

בקיצור ולסיכום, בלעדיות מהווה מסלול בטוח למימוש עסקת מכירת הנכס שלך על הצד הטוב ביותר.

מעוניין שנוכיח לך? צור קשר עכשיו במספר הבא: 053-6588889

מתווך בלעדי

עוד מאמרים

דילוג לתוכן