מתווך נדל"ן – מיהו ולמה בכלל צריך אותו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

בעידן הרשתות החברתיות, שמבוסס על מערכות פרסום דיגיטלי מתוחכמות, עם אינסוף פילוחים מדויקים של קהלי-מטרה כמעט בכל קטגוריה אפשרית, נראה לכאורה שהאלגוריתם טרף את כל הקלפים.  

אז מה?! האלגוריתם יכול לקבל רישיון תיווך? הוא יודע מה זה נסח טאבו, מס-רכישה או היטל השבחה?!…אלגוריתם יכול לסגור לכם עסקת מכירת נכס ששווה מיליונים?…

עם כל הכבוד ל'עולם החדש', תחום הנדל"ן תמיד יהיה כזה שזקוק ל'גורם האנושי'. מתווך הנדל"ן הוא הגורם האנושי הזה, שבלעדיו (ברוב המקרים) יהיה הרבה-הרבה יותר קשה להגיע לעסקה האולטימטיבית.

מכירים בן אדם שיכול 'לטרגט' לכם משהו-כלשהו טוב יותר מהאלגוריתם של גוגל?! כשמדובר בעסקת נדל"ן מכל סוג שהוא, ה'טירגוט' המוצלח ביותר יתבסס ברוב המקרים על היכרות אישית: על קשרים שיש למתווך- הנדל"ן עם לקוחות פוטנציאליים 'חמים', שמסתובבים בשוק עם צ'ק פתוח כמו חלה טרייה לשבת. מתווך נדל"ן הוא הערוץ הישיר של בעל הנכס אל הכסף שיתקבל אצלו במעמד רכישת הנכס.

מה מאפיין מתווך נדל"ן מקצועי ומנוסה?

מתווך נדל"ן מקצועי הוא קודם כל 'השריף של האזור' בו הוא פעיל: הוא מכיר את הסביבה על כל מאפייניה, הוא בקיא בעסקאות שבוצעו באזור, בקיא בשכונה ובשירותים הקהילתיים שיש בסביבתה, הוא יודע לזהות קונים 'חמים' עם תקציב זמין (ומסנן את כל ה'חופרים' ומבזבזי הזמן שלא מועילים) הוא יודע לבצע הערכת-שווי לנכס ממקום של ידע ומידע, ולא של ניחושים, הימורים וחלומות.

מתווך נדל"ן עבר הסמכה בתחום, הוא בקיא בחוקים בענף, בדיני מקרקעין, הוא יודע להסתכל מזוויות שונות על העסקה: הן ממבטו של המוכר/בעל הכנס והן ממבטו של הקונה, ולחבר את זה לעסקת WIN-WIN. מתווך מקצועי צבר קשרים ענפים: יש לו מאגר-קונים פעיל, יש לו קולגות שהוא עובד איתם בשיתופי-פעולה. כל הנתונים האלה הם בעצם כלים שלובים שמאפשרים לממש עסקת נדל"ן מעולה, כדאית ומשתלמת.

למה כדאי להיעזר בשירות של מתווך למכירת נכס (ולא להסתפק באלגוריתם של גוגל, פייסבוק, יד 2)

  • מתווך מקצועי ומיומן יודע לתמחר נכון את הנכס (כשיוצאים לשוק עם תמחור נכון, לא שורפים הזדמנויות ו/או קונים פוטנציאליים, וכך הסיכוי לעסקה זריזה הוא הרבה יותר גבוה).
  • מתווך מנוסה יודע איך כדאי להציג את הנכס: אם צריך לעשות איזשהו 'טאץ'-אפ' לפני היציאה לשיווק, על מה לשים את הדגש מול הקונים, על מה פחות, איך להוביל נכון את הסיור הראשוני בנכס, איך להוביל לפגישה שניה בנכס ולסייע לקונה-הפוטנציאלי להבין את כל יתרונות הנכס (ואם יש חסרונות, אז למנף אותם להזדמנות-לשיפור) והכי חשוב – איך לגרום לקונה הפוטנציאלי להבין שיש לו הזדמנות לעסקת נדל"ן מעולה וחד-פעמית, שאסור לו להחמיץ אותה.
  • מתווך טוב יודע מהו התקציב האמיתי של הקונה, ולכן יש ביכולתו לגרום לקונה הפוטנציאלי לשפר את ההצעה הראשונית שיגיש עבור הנכס ולהעלות אותה 'למעלה', לשביעות רצון המוכר/בעל הנכס.
  • מתווך טוב הוא סוג של מגשר, במידה מסוימת: הוא יודע להביא את שני הצדדים לתפירת העסקה, גם אם יש ביניהם פער, גם אם יש התנגדויות, גם אם התנאים בשטח לא תמיד קלים, גם אם מדובר בעסקה מורכבת (למשל: נכס בבעלות מספר יורשים, עסקת חכירה, כונס נכסים, 'מושע', וכך הלאה).
  • מתווך מיומן יודע היכן ואיך לפרסם את הנכס, הוא מפעיל ארגז-כלים לשיווק הנכס בכל האמצעים הרלוונטיים: אונליין, אופליין, BTL, ספר-נכס, סרטון תלת-ממד, סיור-וירטואלי לנכס, פרסום בחו"ל וכו'.
  • מתווך בעצם מוציא את בעל הנכס לחופשי: חופש מלהתעסק עם מאות שיחות טלפון של מתעניינים לגבי הנכס, חופש מלקבוע ביקורים בנכס ולהראות את הנכס לעשרות לקוחות בשבוע, חופש מהתעסקות בביורוקרטיה (תהליכים שלוקחים זמן, אנרגיות וכסף).

מעוניין להעביר את ׳ענייני הדירה׳ למאסטרים שמתמחים במכירה?

משרד התיווך אייל קונפינו ישמח לסייע לך!

לקביעת שיחת ייעוץ חינם ללא כל עלות או התחייבות חייג 053-658-8889

מתווך נדל"ן

עוד מאמרים

דילוג לתוכן